• OMX Baltic−0,41%260,93
  • OMX Riga−0,72%885,98
  • OMX Tallinn−0,07%1 684,45
  • OMX Vilnius0,22%1 004,61
  • S&P 5000,25%5 732,93
  • DOW 300,2%42 208,22
  • Nasdaq 0,56%18 074,52
  • FTSE 1000,28%8 282,76
  • Nikkei 2250,04%37 954,66
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,42
  • OMX Baltic−0,41%260,93
  • OMX Riga−0,72%885,98
  • OMX Tallinn−0,07%1 684,45
  • OMX Vilnius0,22%1 004,61
  • S&P 5000,25%5 732,93
  • DOW 300,2%42 208,22
  • Nasdaq 0,56%18 074,52
  • FTSE 1000,28%8 282,76
  • Nikkei 2250,04%37 954,66
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,42
  • 29.05.15, 10:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Müük interneti teel näitab kasvutrendi

Kui märtsis kasvas jaemüük eelmise aasta sama kuuga võrreldes 8%, siis aprillis jaemüügi kasv veidi aeglustus, jäädes eelmise aasta aprilliga võrreldes püsivhindades 6%, teatab statistikaamet. Enim suurenes aprillis jaemüük posti või interneti teel.
Aastaga on internetist või posti teel ostmine kasvanud poole võrra.
  • Aastaga on internetist või posti teel ostmine kasvanud poole võrra. Foto: Erik Prozes
2015. aasta aprillis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 424,6 miljonit eurot, seega jäi aprillis kauplustesse 323 eurot elaniku kohta.
Tööstuskaupade kaupluste jaemüügi kasv aeglustus. Kui märtsis kasvas neis kauplustes jaemüük eelmise aasta sama kuuga võrreldes 16%, siis aprillis oli kasv 12%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes oli jaemüük 2% väiksem kui eelmise aasta aprillis.
Enim suurenes aprillis jaemüük posti või interneti teel, kus müük kasvas aastaga ligi poole võrra (48%). Keskmisest rohkem suurenes jaemüük veel ka muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade, lillede, istikute jm (kasv 29%) ning kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) (kasv 27%).
Aprillis aeglustus jaemüügi kasv ka toidukaupade kauplustes. Kui märtsis kasvas jaemüük neis kauplustes eelmise aasta sama kuuga võrreldes 3%, siis aprillis oli kasv 1%. Toidukaupade kaupluste jaemüügi kasvu aeglustumisele avaldasid mõju eelmise aasta aprilli kõrge võrdlusbaas ning toidukaupade hinnalanguse pidurdumine – märtsis oli toidukaupade aastane hinnalangus 1,7%, aprillis 0,2%.
Mootorikütuse jaemüük suurenes 2014. aasta aprilliga võrreldes püsivhindades 5%.
Märtsiga võrreldes suurenes aprillis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 2%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi aga müük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele. 2015. aasta nelja kuuga (jaanuar–aprill) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 7,5%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli aprillis 491,5 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 86%. Müügitulu suurenes nii märtsi kui ka eelmise aasta aprilliga võrreldes püsivhindades 2%.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.09.24, 14:27
Regiooni suurim jätkusuutlikkuse festival Impact Day toob kohale tõelised tipptegijad
10.-12. oktoobrini leiab Tallinnas asuvas Põhjala tehases juba kolmandat korda aset jätkusuutlikkuse festival Impact Day, mis toob erinevatest maailma paikadest kohale oma valdkonna tõelised tipud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele